سفير پارس

021-88981172-5

info@safir-pars.com

مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت-به-ایتالیا-986

کشور ایتالیا یکی از مقاصد انتخابی مردم ایران برای مهاجرته. این کشور که در قاره اروپا قرار داره و مرکز تاریخ و تمدن این قاره محسوب می‌شه، اقتصاد پیشرفته قابل‌توجهی داره. همچنین ایتالیا سیستم آموزش خیلی قوی داره و از نظر جغرافیایی هم خیلی زیبا و چشم‌نوازه. به این دلایل، خیلی‌ها ترجیح می‌دن با روش‌های مختلف به این کشور مهاجرت کنن. ما تصمیم داریم در این مطلب انواع روش‌های مهاجرت به کشور ایتالیا رو بررسی کنیم. پس اگر شما هم به دنبال پیدا کردن راهی برای گرفتن ویزای ایتالیا و مهاجرت به این کشور چکمه‌ای هستید ما رو تا آخر همراهی کنین.

مهاجرت به ایتالیا

همون‌طور که در قسمت مقدمه هم گفتیم کشور ایتالیا با مرکزیت رم یکی از مراکز پیشرفته اقتصادی در قاره اروپا و اولین انتخاب خیلی از ایرانی‌ها برای مهاجرت و زندگیه.

این کشور با جمعیت قابل ‌توجهی که داره، یکی از نقاط  مهاجرپذیر دنیا هست. یکی از دلایلی که خیلی از مردم این کشو رو برای مهاجرت انتخاب می‌کنن وضع اقتصادی خوب و کیفیت زندگی بالای اونه. خیلی از صنایع مثل خودروسازی، کشتی‌سازی، پتروشیمی، نساجی و … توی ایتالیا رونق داره. به علاوه ایتالیا در زمینه تولید محصولات غذایی و صنعت پوشاک هم جزو قدرت‌های جهانیه.

از نظر سیستم آموزشی هم باید بگیم دانشگاه‌های قوی و باکیفیتی در ایتالیا دایره و هزینه تحصیل در اون دانشگاه‌ها برای مهاجرین ارزون‌قیمت و مناسبه.

از نظر سیستم رفاهی و درمانی هم حسابی قدرت‌منده و مردمش در آسایش زندگی می‌کنن. هزینه درمان در ایتالیا برای همه رایگانه و سیستم بهداشتیش خدمات خوبی به اقشار مختلف مردم مثل بازنشسته‌ها، دانشجوها و… ارائه می‌ده.

همه‌ی این عوامل دست‌به‌دست هم دادن و ایتالیا رو به انتخاب مناسبی برای مهاجرت و زندگی تبدیل کردن. برای مهاجرت به ایتالیا روش‌های مختلفی وجود داره. ما در ادامه این روش‌ها رو به شما معرفی می‌کنیم.

روش‌های مهاجرت به کشور ایتالیا

برای گرفتن ویزا و مهاجرت به کشور ایتالیا می‌شه از روش‌های زیر استفاده کرد:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق خانواده
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

ما در ادامه سه روش اول ‌رو بررسی می‌کنیم.

1. مهاجرت به ایتالیا از طریق گرفتن ویزای تحصیل:

یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به ایتالیا گرفتن ویزای تحصیلی این کشوره. هزینه تحصیل و زندگی توی این کشور ارزونه و به همین دلیل خیلی از دانشجوها این روش‌ رو برای مهاجرتشون انتخاب می‌کنن.

به‌علاوه امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم در ایتالیا وجود داره و الزامی نداره که مهاجران ایرانی برای تحصیل در اون‌جا زبان ایتالیایی رو یاد بگیرن.

ویزای تحصیلی ایتالیا انواع مختلفی داره و شما می‌تونید برای تحصیل در مقاطع مختلف، از ابتدایی تا کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، ویزای این کشو رو دریافت کنید. البته باید بگیم که برای گرفتن ویزا تحصیلی باید یکسری شرایط رو داشته باشید. این شرایط شامل مواردی مثل تمکن مالی، مدرک تحصیلی معتبر و شرایط سنی مناسبه.

پس اگه شرایط بالا رو داشتید با خیال راحت برای گرفتن ویزای تحصیلی در این کشور پیشرفته اروپایی اقدام کنید.

2. مهاجرت به ایتالیا از طریق گرفتن ویزای کار:

روش رایج دیگه‌ای که می‌تونید برای مهاجرت به سراغ اون برید، مهاجرت از طریق گرفتن ویزای کار و اشتغال در ایتالیاست. نرخ بیکاری در ایتالیا پایینه، ساختار اقتصادی قوی و پیشرفته‌ی اون، زمینه برای اشتغال هر فردی با هر تخصص و مهارتی‌ رو فراهم کرده. میزان حقوق دریافتی در ایتالیا خوب و قابل‌ توجهه.

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌شه از طریق اون ویزای کاری ایتالیا رو گرفت، دریافت پیشنهاد کاری از جانب یک کارفرمای ایتالیاییه.

شما می‌تونید با تکمیل کردن مدارکتون مثل پاسپورت، گواهی سوءپیشینه، سابقه کار و… اون‌ها رو برای کارفرمایان مختلف بفرستید و منظر تایید اونا باشید. اگه شرایط لاز‌م‌ رو داشته باشید تاًیید می‌شید و می‌تونید برای گرفتن ویزای کاری اقدام کنید.

ویزایی که می‌گیرید برای 2 سال اعتبار داره و تا 5 سال می‌تونید تمدیدش کنید.

3. مهاجرت به ایتالیا از طریق گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری:

شما می‌تونید برای مهاجرت به ایتالیا به سراغ سرمایه‌گذاری تو این کشور برید و از این طریق، ویزای طلایی این کشو رو دریافت کنید.

برای مهاجرت از راه سرمایه‌گذاری در ایتالیا 4 برنامه وجود داره:

اول، می‌تونید به عنوان یک کارآفرین با داشتن سرمایه‌ای درحدود 500000 یورو برای گرفتن ویزای کار اقدام کنید.

دوم، می‌تونید با داشتن سرمایه مناسب در یک شرکت ایتالیایی سرمایه‌گذاری کنید.

سوم، با داشتن 100000 یورو می‌تونید توی یه کار خیرخواهانه سرمایه‌گذاری کنید و این‌جوری ویزای کار بگیرید.

چهارم، با خرید اوراق قرضه دولتی هم می‌تونید ویزای سرمایه‌گذاری رو بدست بیارید.

باتوجه به این‌که ساختار اقتصادی ایتالیا قوی، وسیع و روبه رشد هست، مهاجرت از این طریق می‌تونه بسته به شرایطتتون مناسب و هوشمندانه باشه.

سخن پایانی

ما در این مطلب به طور خلاصه سه روش اصلی و رایح مهاجرت به ایتالیا رو به شما معرفی کردیم. شما می‌تونید بر اساس شرایط و بودجه‌ای که دارید، روش مناسب برای گرفتن ویزا و مهاجرت به این کشو رو انتخاب کنید. باید خاطرنشان کنیم که شما می‌تونید برای سرعت بخشیدن به کارتون از راهنمایی‌ها و تجربه‌های افراد  باسابقه و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. امیدواریم بتونید به‌راحتی به ایتالیا مهاجرت کرده و از زندگی در این کشور امن و آروم لذت ببرید.

سوالات متداول مهاجرت به ایتالیا

زندگی در ایتالیا در کل مورد تحسین قرار می‌گیرد.

   ایتالیا با غذاها و رستوران‌های معروفش مشهور است. از پیتزا و پاستا گرفته تا کاپوچینو، می‌توانید از غذاهای خوشمزه در ایتالیا لذت ببرید.

    بودن در ایتالیا به شما فرصت می‌دهد تا از تاریخ رنسانس و جاذبه‌های زیادی مانند کلیساها، موزه‌ها و آثار باستانی بسیار زیبا لذت ببرید. شهرهایی همچون رم، فلورانس و ونیز هر یک دارای جاذبه‌های خاصی هستند که همه ساله گردشگران بسیاری را به این کشور جذب می‌کنند.

 ایتالیا شهرهای خیره کننده‌ای دارد که آرشیتکتور تاریخی و فضای زمینی منحصر به فردی دارند.

ایتالیا به عنوان یکی از پایه‌های صنعت هنر و مد شناخته می‌شود. شما می‌توانید از دیدن نمایشگاه‌ها، صنایع دستی، تئاترها، فستیوال‌ها و فصل مد مشهور ایتالیا لذت ببرید.

    ایتالیا برخی از بهترین موسیقی، هنر و رویدادهای ورزشی را در جهان دارد. اینجا می‌توانید از کنسرت‌ها، فستیوال‌ها، نمایشگاه‌ها، مسابقات ورزشی و سفر به شهرها و مناطق بکر طبیعی لذت ببرید.

شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا ممکن است بین دانشگاه‌ها متفاوت باشند، اما در کل شامل موارد زیر می‌شود:

    برای ورود به دوره داروسازی در ایتالیا، باید مدرک دبیرستان یا معادل آن (مانند مدرک دیپلم در ایران) را داشته باشید. همچنین، برخی دانشگاه‌ها ممکن است الزام داشته باشند که داوطلبان داروسازی دارای یک مدرک قابل قبول از دانشگاه یا دوره‌های مرتبط باشند.

    مهارت در زبان ایتالیایی: زبان رسمی تدریس در دانشگاه‌های ایتالیا، ایتالیایی است. برای ضبط در دوره داروسازی در ایتالیا، شما نیاز به تسلط بر زبان ایتالیایی دارید. بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است آزمون زبان ایتالیا را برای ارزیابی مهارت‌های زبانی شما درخواست کنند.

    ثبت نام و درخواست پذیرش: برای شرکت در دوره داروسازی در ایتالیا باید درخواست پذیرش خود را به یکی از دانشگاه‌های انتخابی ارسال کنید. این درخواست ممکن است شامل مدارک تحصیلی، رزومه، نامه معرفی، اقامتگاه و اطلاعات دیگری باشد که هر دانشگاه خاص ممکن است بخواهد.

    ویزا و اجازه اقامت: برای تحصیل در ایتالیا، باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا به مدت تحصیل در ایتالیا به شما اجازه می‌دهد در ایتالیا زندگی کنید. بعد از ورود به ایتالیا، باید اقامت معتبر را از مقامات مربوطه درخواست کنید.

    هزینه‌های تحصیلی: هزینه‌های تحصیل در ایتالیا ممکن است بین دانشگاه‌ها متفاوت باشد. برخی از دانشگاه‌ها از دانشجویان بین‌المللی هزینه‌های تحصیل بالاتری درخواست می‌کنند، اما بورسیه‌ها و امکانات مالی دیگر نیز از طرف دولت و دانشگاه‌ها در دسترس قرار می‌گیرد.

در ایتالیا، هزینه های زندگی نسبتا بالاست، به خصوص در شهرهای بزرگ مانند رم و میلان. در اسپانیا همچنین هزینه های زندگی معتدل تر است و به طور کلی ارزان تر از ایتالیا است.

هر دو کشور بازار کار زیادی دارند اما شرایط اشتغال در ایتالیا ممکن است برای مهاجران به دلیل رقابت بیشتر و فرصت های محدود دشوارتر باشد. اسپانیا در حال حاضر با بعضی از چالش های اقتصادی رو به روست که ممکن است به تضعیف بازار کار منجر شود.

هر دو کشور دارای سامانه های بهداشت و درمان و آموزش عالی هستند. ایتالیا به عنوان دارنده سیستم بهداشت عمومی بزرگ و گسترده ای شناخته می شود، در حالی که اسپانیا سیستم درمانی معتبر و کیفیت آموزش بالا را ارائه می دهد.

هر دو کشور دارای شبکه حمل و نقل گسترده ای هستند، با اتوبوس ها، قطارها و پروازهای داخلی. اما در ایتالیا، شبکه حمل و نقل عمومی پیچیده تر و بزرگتر است .

اسپانیا دارای آب و هوای گرمتری است و بیشترین شهرها و مناطق ساحلی به استقبال توریست ها می روند. ایتالیا آب و هوای گرمتری نسبت به برخی مناطق اروپایی دارد، اما در مقایسه با اسپانیا کمتر گرم است.

همانطور که میبینید هر دو کشور ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و به طور کلی هر دو کشور میزان کیفیت زندگی بالایی دارند. انتخاب بین این دو بستگی به ترجیحات شما برای زندگی روزمره، فرهنگ، مناظر طبیعی و دیگر عوامل مهم دارد.