سفير پارس

مهاجرت به هلند

تصویر-مهاجرت-به-هلند-9869

انواع روش مهاجرت به کشور هلند در سال ۲۰۲۴

انواع روش مهاجرت به کشور هلند چیه؟ و چگونه می‌توانیم به کشور هلند مهاجرت کنیم؟ در این مقاله روش های مهاجرت به هلند در سال ۲۰۲۴ رو توضیح دادیم. حتما تا پایان مقاله همراه‌مون بمونید.

هلند از کشورهای بسیار توریستی و با اقتصاد قوی و باثبات در قاره اروپاست. سطح بالای دانشگاه‌های این کشور هم باعث شده تا همیشه مراکز دانشگاهیش در رتبه‌بندی‌های جهانی رتبه‌های بالایی داشته باشن. به جز این، صنعت و اقتصاد قوی و سالم این کشور همیشه پذیرای مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری هست. به همین دلیل هلند یکی از کشورهای ایده‌آل برای مهاجرت ایرانیان به حساب میاد.

 

چرا باید کشور هلند رو انتخاب کنیم؟

هلند اقتصاد بسیار خوبی داره، به‌طوری‌که این کشور در سال ۲۰۲۳ از نظر تولید ناخالص داخلی در رده ۱۸دنیا قرار گرفته. خودروسازی، ساخت‌وساز، الکترونیک، کشاورزی و همین‌طور صنایع مواد شیمیایی، پیشروترین صنایع ئر کشور گل‌ها به حساب میان. به همین دلیل فرصت‌های شغلی زیادی برای مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری و هم تحصیلی و دانشجویی در هلند وجود داره.

اگه بخوایم تیتروار دلایل مهاجرت به کشور هلند رو بگیم، می‌تونیم این دلایل رو نام ببریم:

  • کیفیت بالای زندگی
  • موقعیت جغرافیایی ایده‌آل
  • آب و هوای بسیار مطبوع
  • ساعات کاری کم
  • انعطاف‌پذیری برای شروع و پایان کار
  • فرهنگ مهاجرپذیر با نگرش باز و فراگیر
  • دانشگاه‌های رتبه بالای جهانی
  • تنوع روش‌ های مهاجرت به هلند
  • قوانین مالیاتی مناسب
  • امنیت بالا با نرخ پایین جرم و جنایت
  • شرایط عالی برای راه‌اندازی کسب‌وکار
  • حمل و نقل عمومی ارزان و پیشرفته

روش ‌های مهاجرت به هلند

دولت هلند مقررات خیلی دقیقی در مورد مهاجرت تدوین کرده. توی این چارچوب‌ها شرایط کامل و روش های مهاجرت به هلند دقیقا تعریف شدن. در مجموع، قوانین مهاجرت به هلند نسبت به خیلی از کشورهای دیگه اروپا راحت‌تره و میشه به روش‌های مختلفی ویزای این کشور رو به دست آورد.

روش ‌های مهاجرت به هلند بسته به شرایط و الزامات تفاوت داره. متداول‌ترین روش‌های مهاجرت به هلند به‌صورت تیتروار از این قراره:

  • مهاجرت کاری
  • ویزای تحصیلی
  • الحاق خانواده
  • کارآفرینی
  • پناهندگی
  • سرمایه‌گذاری

 

تصویر-مهاجرت-به-هلند-8333

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

خیلی از دانشجویای بین‌المللی، هلند رو برای مهاجرت انتخاب می‌کنن. برای همین توی این کشور سرسبز و زیبا دانشجویای بین‌المللی زیادی از کشورهای شرق آسیا، اروپا، آمریکای لاتین، آفریقا و…  در حال تحصیل هستن. بیشتر دانشگاه‌های هلند در رتبه‌بندی‌های جهانی رتبه‌های بالایی دارن.

از طرف دیگه، کلی یارانه دولتی به دانشجویان داده می‌شه که می‌تونه خیلی توی هزینه‌های تحصیل در این کشور بهشون کمک کنه. در ضمن، اگه شرایطش رو داشته باشین، می‌تونین از بورسیه تحصیلی هلند هم استفاده کنین. هزینه تحصیل توی هلند سالانه از حدود ۶ هزار یورو شروع میشه که بسته به شرایط ممکنه از این رقم بالاتر بره. به دانشجویای خارجی تو هلند یک کارت دانشجویی بین‌المللی (ISIC) داده می‌شه که می‌تونن ازش موقع رفتن به کافه‌ها، رستوران‌ها، سینماها و همین‌طور استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنن. با این کارت، خیلی از هزینه‌ها با تخفیف دانشجویی حساب می‌شه.

مهاجرت به هلند از طریق کار

کشور هلند به خاطر رشد زیادی که توی زمینه انرژی‌های سبز داشته، تونسته یک بازار کار بزرگ به وجود بیاره که ظرفیت زیادی برای نیروی کار بین‌المللی داره. توی هلند شرکت‌های بزرگ و کوچیک بین‌المللی و چند ملیتی وجود داره. خبر خوب اینکه نیازی نیست برای کار کردن توی این شرکت‌‌ها حتما زبان هلندی بلد باشین، چون حدود ۹۵ درصد مردم هلند زبان انگلیسی رو به خوبی صحبت می‌کنن.

فرصت‌های شغلی زیادی برای نیروی کار بین‌المللی توی صنایع کشاورزی و غذا، انرژی، فناوری اطلاعات، بهداشت، علوم زیستی و همین‌طور لجستیک کشور هلند وجود داره. نکته دیگه که می‌تونه خیلی توی تصمیم شما برای مهاجرت کاری به هلند اثرگذار باشه، اینه که در این کشور تعادل خیلی بالایی بین کار و زندگی برقراره؛ یعنی ساعات کار پایین به نسبت به بقیه کشورهای اروپایی و همین‌طور انعطاف‌پذیری شرکت‌ها برای زمان شروع و پایان کار، وجود داره.

مهاجرت به هلند از طریق سرمایه‌گذاری

یک روش دیگه برای مهاجرت به هلند از طریق اخذ ویزای سرمایه‌گذاری هست. خیلی از ایرانی‌ها به خاطر شرایط ایده‌آل هلند ترجیح می‌دن این کشور رو برای ادامه زندگی خودشون انتخاب کنن. ویزای سرمایه گذاری هلند یک نوع مجوز اقامته که به سرمایه‌گذاران و کارآفرین‌های خارجی داده می‌شه. ویزای سرمایه گذاری رو گاهی به اسم ویزای طلایی هم می‌شناسن.

حداقل مبلغ برای اینکه بتونین موفق به اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند بشین، ۱.۲۵ میلیون یورو هست. سرمایه‌گذار باید این مبلغ رو توی یک صندوق سرمایه‌گذاری که وزارت امور اقتصادی هلند تأیید کرده یا یک شرکت هلندی سرمایه‌گذاری کنه.

سرمایه‌گذاران برای اینکه بتونن ویزای سرمایه گذاری هلند رو بگیرن اول باید به هلند سفر کنن. برای همین، اول باید یک ویزای کوتاه مدت (۳ ماهه) بگیرن تا توی این مدت درخواست ارائه بدن و شرایط رو بررسی کنن. بعدا وقتی که درخواست‌شون تأیید شد، امکان دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده‌ خودشون رو هم خواهند داشت.

سخن پایانی

هلند یکی از کشورهای خیلی مهاجرپذیره که برای زندگی شرایط خیلی مناسبی داره. برای همین خیلی از ایرانی‌ها که قصد مهاجرت به خارج از کشور رو دارن، این کشور سرسبز و زیبا تو قلب اروپا رو انتخاب می‌کنن. توی این مقاله انواع روش های مهاجرت به هلند رو مختصر و مفید توضیح دادیم. شما می‌تونین به روش‌های مختلفی مثل تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری و… اقدام به اخذ ویزای هلند کنین. متقاضیان با در نظر گرفتن شرایط و الزامات خودشون می‌تونن یکی از این روش‌ها رو برای مهاجرت به هلند انتخاب کنن.

سوالات متداول در رابطه با مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند به روش‌های مختلفی امکان‌پذیره؛ از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج، پناهندگی و همین‌طور روش‌های خاص‌تری مثل مهاجرت هنرمندان و ورزشکاران.

زمان بررسی درخواست‌ اقامت توی هلند برای هر فرد متفاوته. بسته به نوع مجوز و شرایط شما، ممکنه تأیید اقامت شما بین چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشه.

برای مهاجرت به هلند، شرایط مهاجرت ممکن است بسته به نوع ویزا و درخواست شما متفاوت باشد.

    ویزای کار

 برای کار در هلند، شما باید یک پیشنهاد کار از یک کارفرما در هلند داشته باشید. کارفرما نیاز دارد تا بتواند اثبات کند که شرایط کاری و پرداخت حقوق و شرایط سایر معیارها را مطابق با قوانین هلند به شما ارائه کند.

    ویزای آموزشی

 اگر می‌خواهید در هلند تحصیل کنید، باید پذیرفته شده و در یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی ثبت نام کنید. همچنین، باید بتوانید دستیابی به هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را تأمین کنید و بیمه‌ی سلامتی مناسب داشته باشید.

    ویزای خانواده

 در صورتی که شما یا همسرتان در هلند در حال کار باشید یا دارای ویزای آموزشی باشید، اعضای خانواده می‌توانند با توجه به ویزای شما، برای ورود و اقامت در هلند درخواست دهند. این شامل شریک زندگی، فرزندان و دیگر اعضای خانواده است.

 

 

قانون ۳۰ درصد برای نیروی کار، یکی از مزیت‌های مالیاتی برای مهاجرای متخصصه. این قانون به کارفرماهای هلندی اجازه می‌ده که ۳۰ درصد از حقوق کارگر یا کارمند مهاجر رو به صورت معاف از مالیات پرداخت کنن. برای همین، کارمند فقط برای هفتاد درصد حقوقش مالیات پرداخت می‌کنه.